Doel van de functie – Verkoop Binnendienst

Als medewerker op de verkoop binnendienst ben jij de verbindende schakel tussen verkoop, uitvoering en klant. Zodra er een opdracht binnenkomt, zorg jij dat alles in goede banen wordt geleid: van prijsafspraken en administratie tot het informeren van de klant en het aansturen van interne collega’s. Jij houdt het overzicht, stelt de juiste prioriteiten en zorgt ervoor dat alle puzzelstukjes op hun plek vallen.

Wat jouw werk zo leuk maakt? Het is veelzijdig, je hebt contact met collega’s én klanten en je bent betrokken van aanvraag tot oplevering. Door jouw scherpe oog voor detail én je klantgerichte aanpak, zorg je dat alles klopt – op papier én in de praktijk!

Bij Rietveld krijg je bovendien de ruimte om mee te denken, processen te verbeteren en initiatief te nemen. Zo maak jij niet alleen het verschil voor de klant, maar ook voor je collega’s en de organisatie.

Belangrijkste taken & verantwoordelijkheden als Verkoper Binnendienst

Je bent verantwoordelijk voor het coördineren, administreren en monitoren van klantopdrachten. Ook zorg je ervoor dat alles op tijd én correct wordt verwerkt. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Klanten informeren over het vervolg van hun opdracht;
  • Verkopen van oplossingen waarvoor geen fysiek bezoek nodig is;
  • Aanmaken en controleren van prijsafspraken en staffels;
  • Administratieve verwerking van orders (in AccountView en support/RMA);
  • Aanmaken van basisaccounts;
  • Aansturen van projectmanager, planning of magazijn wanneer nodig;
  • Controleren van opdrachtbevestigingen
  • Maken van ondersteunende opdrachtformulieren voor sales/relatiebeheer;
  • Monitoren van lopende projecten;
  • Beheren van de webshop.

 

Je draagt zorg voor:

  • Correcte prijsafspraken en juiste artikelen in de order;
  • Heldere communicatie naar de klant over de voortgang;
  • Volledige afronding van de opdracht inclusief facturatie en evaluatie;
  • Goede samenwerking tussen afdelingen (sales, planning, magazijn, relatiebeheer).

 

Je bent bevoegd om:

  • Opdrachten te geven aan inkoop, planning en magazijn;
  • Opdrachten af te keuren bij fouten of onvolledigheid.

Gewenst profiel kandidaat voor geschikte Verkoper Binnendienst bij Rietveld

We zoeken iemand die het leuk vindt om het kloppende hart van het bedrijfsbureau te zijn. Jij bent nauwkeurig, klantgericht en schakelt moeiteloos tussen administratie, planning en klantcontact. Je bent iemand die overzicht houdt, fouten signaleert én graag meedenkt in oplossingen.

Verder herken je jezelf (deels) in de volgende punten:

  • Minimaal MBO denk- en werkniveau;
  • Affiniteit met techniek en/of telematica branche;
  • Je werkt nauwkeurig, denkt in oplossingen en bent klantgericht;
  • Je hebt ervaring in een administratieve of coördinerende rol;
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je hebt ervaring met geautomatiseerde systemen (zoals webapplicaties);
  • Je hebt kennis van voorraadbeheer.

Dit bieden wij de toekomstige Verkoper Binnendienst

  • Vast dienstverband na proeftijd
  • Fulltime functie heeft voorkeur
  • Een eigen werkplek op locatie in Giessenburg
  • Salaris in overleg op basis van ervaring
  • Reiskosten middels KM-vergoeding
    25 Verlofdagen op basis van FT
  • Vrijdagmiddagborrels

Solliciteer op deze uitdagende functie

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? Mail dan je CV en je motivatie naar: careers@rietveld.nl
Je ontvangt uiterlijk binnen 5 werkdagen bericht van ons. Wellicht nodigen wij jou dan uit voor een sollicitatiegesprek bij ons in Giessenburg.